Lp. |
Cele operacyjne |
Zadania |
Odpowiedzialni |
Sposób ewaluacji |
1. |
Integrujemy zespół klasowy |
* Opracowanie i przestrzeganie reguł współpracy w grupie. * Umacnianie więzi klasowych - gry i zabawy integrujące klasę. * Angażowanie wszystkich uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu klasy oraz działania dla jej dobra. * Pomoc w planowaniu i organizacji imprez klasowych. |
wychowawca uczniowie pedagog |
kontrakt klasowy semestralne podsumowanie wycieczka i imprezy klasowe |
2. |
Stajemy się członkami społeczności szkolnej |
* Organizacja zespołu klasowego: - wybór samorządu klasowego, - przydział dodatkowych obowiązków, - opieka nad pracownią nr 1, - opracowanie planu pracy, - organizacja imprez klasowych, - pomoc koleżeńska w nauce. * Rozwijanie więzi ze szkołą: - zapoznanie uczniów z historią i tradycjami szkoły, - udział w uroczystościach szkolnych, - przygotowanie akademii „Szkolne kolędowanie”, - wykorzystanie własnych zdolności i talentów do reprezentowania klasy i szkoły w konkursach, olimpiadach i zawodach sportowych, - praca na rzecz szkoły, - wdrażanie do pracy w samorządzie uczniowskim. * Zapoznanie z prawem wewnątrzszkolnym: - Wewnątrzszkolny System Oceniania, - regulamin oceniania zachowania, - kryteria ocen z poszczególnych przedmiotów, - Statut szkoły – prawa i obowiązki ucznia. |
wychowawca uczniowie samorząd uczniowie nauczyciele wychowawca uczniowie uczniowie nauczyciele uczniowie opiekunowie RU wychowawca nauczyciele przedmiotów |
Obserwacja i kontrola wystrój sali nr 1 uroczystości i imprezy klasowe program artystyczny uczęszczanie na koła zainteresowań wyniki konkursów lista zbiórek surowców lista spotkań RU ankieta w ramach mierzenia jakości pracy szkoły |
3. |
Przestrzegamy przyjęte normy i zasady bezpieczeństwa |
* Przestrzeganie prawa wewnątrzszkolnego. * Przestrzeganie ustalonych reguł współpracy w grupie (kontrakt klasowy). * Zapoznanie uczniów z przepisami BHP w szkole. * Przestrzeganie zasad ruchu drogowego (bezpieczne poruszanie się po drodze, znajomość znaków drogowych i sygnalizatorów). * Przystąpienie do egzaminu na kartę rowerową. * Kształtowanie współodpowiedzialności za bezpieczeństwo innych na drodze, na lekcji, na przerwie, w czasie wycieczek. |
uczniowie nauczyciele uczniowie wychowawca wychowawca policjant nauczyciel techniki nauczyciele |
obserwacja uczniów analiza zestawienia ilości wypadków obserwacja karta rowerowa scenki tematyczne |
4. |
Pracujemy nad rozwojem swojego charakteru |
* Rozwijanie poczucia własnej wartości: - budowanie świadomości własnych zalet (moje mocne strony), - dążenie do celu – jak rozwijać i wykorzystywać swoje mocne strony, - ćwiczenie umiejętności pozytywnego i twórczego myślenia – sposoby radzenia sobie z niepowodzeniami. * Wspólne rozwiązywanie problemów i konfliktów klasowych. * Wczuwanie się w sytuację innych – rozwój empatii. * Poznawanie cech przyjaźni – chcę mieć przyjaciela. |
wychowawca pedagog pedagog |
drzewo mocnych stron udział w konkursach, przeglądach artystycznych scenki tematyczne |
5. |
Potrafimy się kulturalnie zachować |
* Zapoznanie się z pojęciem i zasadami savoir-vivre dla każdego. * Umiejętne prowadzenie konwersacji z dbałością o kulturę języka. * Zwracanie szczególnej uwagi na używanie zwrotów grzecznościowych. * Ukazywanie właściwych zachowań w różnych miejscach i sytuacjach (kino, teatr, muzeum, uroczystości szkolne, autokar). |
wychowawca wychowawca nauczyciel j.polskiego nauczyciele uczniowie wychowawca |
obserwacja zachowania uczniów w codziennych i niecodziennych sytuacjach |
6. |
Żyjemy bezpiecznie i zdrowo – profilaktyka uzależnień |
* Kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych i zdrowotnych (odpowiednie odżywianie, higiena osobista, żywienia i otoczenia). * Propagowanie aktywnych form wypoczynku. * Ukazywanie, w jaki sposób grupa rówieśnicza może wpływać na postawę i zachowania innych osób, które do niej należą. * Omawianie sytuacji niebezpiecznych – ćwiczenie umiejętności odmawiania uczestnictwa w takich sytuacjach (uczenie się asertywności). * Przedstawienie sposobów rozładowywania emocji i napięć w sytuacjach konfliktowych. * Sposoby radzenia sobie ze złością. * Rozwijanie umiejętności przewidywania konsekwencji własnych czynów. * Przeciwdziałanie agresji fizycznej i słownej oraz wulgaryzacji języka. |
wychowawca nauczyciel przyrody higienistka nauczyciel przyrody i wych. fizycznego wychowawca pedagog pedagog wychowawca |
układanie jadłospisów zajęcia sportowe, rajdy scenki tematyczne scenki tematyczne analiza zeszytu uwag |
7. |
Jesteśmy współodpowiedzialni za środowisko |
* Wdrażanie do współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego. * Dbanie o ład i porządek w domu, w szkole, w środowisku naturalnym. * Aktywny udział w zbiórce makulatury, butelek i puszek. * Dokarmianie ptaków zimą. |
nauczyciel przyrody nauczyciele rodzice uczniowie |
segregacja śmieci samoocena rozmowa lista zbiórek surowców i nasion |